Er zijn talloze manieren om SMS te gebruiken in je bedrijf, zo kan je inlogcodes, een snelle herinnering, leuke verjaardagswensen, planningen … verzenden naar klanten en collega’s. De toepassingen zijn eindeloos. We sommen er 5 voor je op.
1. Sms als afspraakherinnering
Een klant boekt een afspraak of reservering, maar komt uiteindelijk niet opdagen. Een zeer vervelende situatie die je vast bekend voor komt. Dokters, tandartsen, restauranthouders, hoteluitbaters, advocaten, … iedereen heeft het al meegemaakt. De kans is groot dat je al kosten hebt gemaakt ter voorbereiding van de afspraak. Dan is het extra pijnlijk om de inkomsten hiervoor mis te lopen. Dankzij sms-notificaties kan je no-shows drastisch terugdringen, door de klant via een berichtje eraan te helpen denken dat hij een afspraak of reservering met jou heeft.
Maak een account aan en Ontvang 5 TEST Credits
2. Sms Voor Job Planners
Voor de logistieke afdeling of HR-afdeling van een bedrijf is het elke keer een uitdaging om de logistieke werkplanning op orde te krijgen. Zeker als er last minute nog veranderingen worden doorgevoerd of als iemand plotseling uitvalt. Het is belangrijk dat er in zulke situaties snel vervanging wordt gezocht en dat de nodige informatie op een snelle manier bij de juiste persoon terechtkomt. Een sms is in deze situatie het ideale medium. Sms’en worden namelijk vaak binnen de 5 minuten na ontvangst geopend. Zo kan ben je er zeker van dat je bericht ook daadwerkelijk wordt gelezen.
Zo maakt een uitzendbureau, gespecialiseerd in flexibele jobs, gebruik van sms’en om studenten te informeren over beschikbare jobs.. Zo proberen ze om hun vacatures zo snel mogelijk in te vullen. Reacties op hun berichtjes worden automatisch afgeleverd in hun mailbox of webomgeving.
3. Sms als intern communicatie- en notificatiemiddel
Voor korte berichten is sms een ideaal communicatiemedium omdat berichten vaak direct worden geopend en gelezen. Ook kunnen sms’en gebruikt worden om de tevredenheid bij zowel klanten als collega’s en medewerkers te stimuleren en verbeteren. Stuur dankzij Smstools verjaardagswensen en laat ze weten dat u aan hen denkt op hun speciale dag.
4. Sms als deel van de marketingmix
De marketingafdeling van een bedrijf is altijd opzoek naar de meest optimale mix van communicatiemedia en -kanalen. De mogelijkheden om sms te gebruiken binnen de marketingmix zijn divers. Als je sms als marketingtool inzet dan, kan je zowel de tekst als de afzender van het bericht personaliseren. Bovendien kan de doelgroep reageren op ontvangen berichten.
5. Sms Alerts bij problemen
Voor een ICT-afdeling van een bedrijf is het belangrijk te weten wanneer een website down is, de servers uitliggen of wanneer de airco in de serverruimte hapert. Wanneer dit niet constant wordt gemonitord, is het mogelijk dat dit niet onmiddellijk wordt opgemerkt. Door het instellen van geautomatiseerde sms-waarschuwingen worden de ingestelde nummers meteen op de hoogte gebracht wanneer een bepaalde check afgaat. Zo kan er onmiddellijk actie ondernomen worden en vermijd je hoge en onnodige kosten.
Maak een gratis proefaccount aan en stuur vandaag nog je eerste sms-berichten uit!
REGISTREER