Perfecte SMS-herinneringen in 4 stappen
Inmiddels weet je dat sms het ultieme wapen is om no-shows te verminderen. Maar ze kunnen ook worden gebruikt om gebruikers te herinneren aan het betalen van hun rekeningen, of om hen te herinneren aan een gebeurtenis of evenement. Zo creëer je een SMS-herinnering effectief en eenvoudig te implementeren is.
Klaar om de kracht van SMS-herinneringen te ontdekken?
Hier zijn 4 tips voor maximale effectiviteit van SMS-herinneringen:
1. Stuur ze één of twee dagen op voorhand
Een sms is een directe manier van communiceren. Mensen lezen het zodra ze het ontvangen. Vaak handelen ze er direct naar. Een te snelle verzending van uw sms-herinneringen geeft uw klant geen gevoel van urgentie, waardoor het risico bestaat dat uw bericht wordt vergeten. Stuur uw sms-herinneringen 24 of maximaal 48 uur voor de afspraak.
2. Ter zake
Vergeet niet dat je een herinnering stuurt. Laat je dus niet verleiden om er commerciële boodschappen aan toe te voegen. Schrijf kort en eenvoudig, en geef alleen de praktische informatie die uw klant nodig heeft voor zijn afspraak: datum, tijd, plaats en contactpersoon. Dat is de enige manier om effectieve sms-herinneringen te maken.
3. Kort en persoonlijk
Een SMS is altijd kort. En dat is een goede zaak. Dus, hou het zo. Er is niets vervelender dan het ontvangen van een sms-herinnering waar je drie keer moet scrollen om het te lezen. Kort betekent niet dat je afkortingen mag gebruiken; sommige mensen begrijpen de sms-taal die je gebruikt voor je vrienden en familie misschien niet.
4. Introduceer een oproep tot actie
Vraag je klant in jouw sms-herinneringen altijd om een actie, bijvoorbeeld om de afspraak te bevestigen of om u te informeren wanneer hij of zij de afspraak niet wil maken. Of om de afspraak in zijn of haar agenda te zetten.
Probeer het nu!
Er gaat niets boven het zelf uitproberen. Veel bedrijven hebben hun resultaten al verbeterd dankzij SMS-herinneringen. Maak je gratis testaccount aan en verstuur vandaag nog jouw berichten!
REGISTREER