De overheid heeft gisteren nieuwe maatregelen aangekondigd. De zoveelste opdoffer voor de sector, maar er is geen andere keuze. Eén van de maatregelen is om bij niet-essentiële winkels op afspraak te werken. Leer hier hoe Smstools je kan helpen om het winkelen op afspraak probleemloos te managen en communiceren.
Hoe pak ik het aan?
Transparante communicatie wordt ten zeerste geapprecieerd. Communiceer daarom naar je (trouwe) klanten dat winkelen enkel op afspraak mogelijk is. Verwijs ze ook al meteen door naar waar ze een afspraak kunnen inboeken. SMS berichten zijn hiervoor de perfecte oplossing om het winkelen op afspraak te reguleren. SMS berichten zijn snel, betrouwbaar en bieden veel mogelijkheden om het winkelen op afspraak perfect uit te rollen.
-
Virtueel SMS nummer
Via een virtueel SMS nummer kan je kort op de bal spelen. Het staat je toe om in dialoog te treden omdat ontvangers kunnen antwoorden op je berichten. De berichten worden verstuurd vanuit een persoonlijk nummer. Bovendien kan je grote groepen snel een persoonlijk SMS bericht versturen. Verder betaal je geen extra kosten voor ontvangen berichten en is het virtuele SMS nummer 24/7 beschikbaar. Neem je telefoonnummer of website URL op in je SMS berichten om meteen een call to action aan te bieden. -
Shortcode keywords
Een shortcode is een 4-cijferig nummer dat je bij Smstools kunt huren. Via een Shortcode met keywords kan je op grote schaal gepersonaliseerde SMS berichten versturen. Bovendien kan je vooraf bepaalde keywords instellen. Aan de hand van deze keywords kunnen ontvangers dan reageren op je SMS bericht. Geef duidelijk aan hoe de ontvanger kan antwoorden op je bericht.
Situaties?
-
Winkelbezoek – Virtueel nummer
Verstuur een gepersonaliseerde bulk SMS naar al je contacten. Verwijs ze door naar waar ze een afspraak kunnen maken door bv. je website URL of telefoonnummer ook op te nemen in dit bericht. Zo weten klanten perfect waar ze moeten zijn om een afspraak vast te leggen voor een winkelbezoek. -
Afhalen bestelling – Shortcode keyword
Verstuur personen met een openstaande bestelling een reminder dat ze hun product mogen afhalen op een vooraf bepaald tijdstip. Je kan keywords instellen waarmee de ontvanger kan reageren. In deze situatie bv. OKE of NIET OKE. Als de persoon aanwzig kan zijn op het betreffende tijdstip of niet. Op deze manier kan je het perfect managen en heb je nooit te veel volk in je winkel.
Conclusie
SMS communicatie zorgt ervoor dat je het winkelen op afspraak perfect in goede banen kunt leiden. Het is snel, betrouwbaar en iedereen kan er mee overweg.
Wil je ook SMS communicatie inzetten om winkelen op afspraak te managen en communiceren? Maak een testaccount of contacteer ons team!