Black Friday en Cyber Monday zijn overgewaaid uit de Verenigde Staten. Sinds kort zijn deze koopjesdagen ook razend populair in België en Nederland. Het zijn de ideale dagen om je verkopen te stimuleren. Een sms-campagne kan je daarbij helpen!
Waarom SMS-marketing de beste keuze is voor koopjesdagen
93% van de smartphonegebruikers heeft zijn mobiele telefoon altijd binnen handbereik en 99% hiervan leest zijn berichten meteen als bij ontvangst. Als we dit vergelijken met de 22% openratio van e-mails is er dus een significant verschil. Er is dus geen betere manier om te communiceren met je doelgroep.
1. Neem voorsprong op de concurrentie
De klanten worden overspoeld met promotionele berichten van allerhande bedrijven. Zorg er voor dat je je duidelijk onderscheidt van de massa. Dit is mogelijk door je campagne tijdig te starten.
Stuur enkele dagen voor Black Friday of Cyber Monday een overzicht met uw strafste promoties om je doelgroep een laatste keer te informeren dat ze bij jou moeten zijn voor hun cadeaus.
2. Creativiteit boven alles
Voorsprong nemen op de concurrentie is een goede start, maar om echt onderscheidend te zijn, moet je uit je comfortzone stappen. Dit kan door creatief om te gaan met je promoties. Door intrigerende content te verspreiden op creatieve wijze, springt jouw bericht er tussen uit.
3. Segmenteer je klantenlijsten
Het eenvoudigste is om al je aanbiedingen te verzenden naar je volledige klantenlijst. Maar dit is niet de juiste aanpak. Het is beter om je klantenlijst te segmenteren in doelgerichte groepen. Hierdoor wordt de verkoop succesvoller, krijg je minder opt-outs en wordt jouw berichten niet als spam/ongewenst aanzien.
4. Creëer urgentie op Black Friday
De promoties nemen toe naarmate Black Friday dichterbij komt. Dit doen bedrijven om een gevoel van urgentie te creëren bij de klant. Door zinnen de gebruiken zoals “laatste eenheden” en “eindigt morgen” kan je dit gevoel nog kracht bijzetten. Hierdoor willen de klanten niets missen van de aanbiedingen en zijn ze meer geneigd om te kopen.
Wil je ook een sms-marketingcampagne lanceren?! Maak dan zeker een proefaccount en verstuur gratis enkele test-berichten.
REGISTREER